دانلود پایان نامه

 

عنوان کامل پایان نامه :

 

 بررسی و مطالعه تطبیقی فرهنگ سازمانی در شرکتهای خصوصی و دولتی

 

قسمتی از متن پایان نامه :

 

 

جامعه پذیری[1]:

شاید این مسأله که سازمان چگونه افراد را برمی گزیند و استخدام می کند اهمیت زیادی نداشته باشد مسأله مهم این باشد که افراد با فرهنگ سازمان خو بگیرند و آن را رعایت نمایند و اگر افراد با فرهنگ سازمان آشنا نباشند، پس از استخدام موجب مخدوش شدن باورها و عاداتی می شوند که در سازمان رایج است، از این رو سازمان باید بکوشد تا افراد خود را با فرهنگ حاکم بر سازمان وفق دهد، این کار یعنی خو گرفتن یا پذیرفتن و رعایت فرهنگ سازمانی راجامعه پذیری  کارکنان با سازمان نامیده اند.

در رابطه با فرایند جامعه پذیری افراد با وفق دادن آنان با فرهنگ سازمانی باید بگوییم که زمان ورود یا مرحله پیوستن به سازمان از سخت ترین مراحل فرایند جامعه پذیری است و آن زمانی است که سازمان می کوشد تا یک فرد خارجی را برای سازمان بسازد.

کسانی که نتوانند نقشهای اصولی رفتاری و راه و رسم زندگی در سازمان را فراگیرند به آنها برچسب ناسازگار یا عصیانگر زده می شود که معمولا به خروج آنها از سازمان می انجامد ولی سازمانها کارکنان خود را جامعه پذیر می کنند، یعنی فرهنگ خود را به آنها تلقین یا بر آنها تحمیل می کنند و به تدریج آنان را به صورت افراد شایسته و مناسب درمی آورند، مقصود از این کار چیزی نیست مگر تأکید و تقویت، حفظ و نگهداری فرهنگ حاکم بر سازمان.

فراینداجتماعی شدن را به ۳ مرحله تقسیم کرده اند:

۱- مرحله پیش از ورود

۲- مرحله رویارویی

۳- مرحله دگردیسی(تحول جامع)

مرحله نخست مربوط به آموزشها و یادگیری هایی است که پیش از پیوستن فرد به سازمان صورت
می گیرد . در مرحلهء دوم فرد تازه استخدام شده متوجه واقعیت سازمان می شود و احتمالا در می یابد که باید در انتظارات و آنچه به نظر وی واقعیت بوده است ، تجدید نظر کند، در مرحله ء سوم تغییرات نسبتًا دائمی رخ می دهد، این فرد تازه استخدام شده مهارتهای لازم برای انجام موفقی ت آمیز کارها و ایفای نقش جدید را می آموزد، در آنها تبحر پیدا می کند، به ارزشها، هنجارها و معیارهای گروهی ارج می نهد در این رابطه با آنها همسان و همنوا می گردد، این سه مرحله بر بازدهی، تولید و تعهد فرد و تأمین هدفهای سازمان و سرانجام تصمیم نهائی وی مبنی بر ماندن در سازمان اثرات شدیدی می گذارند. ( رابینز، ۱۳۷۴ ، ص ۵)

[1]. Socialization

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 

اهداف و کاربرد های تحقیق :

بطور کلی هدف از این تحقیق مطالعه تطبیقی در مورد فرهنگ سازمانی در شرکتهای با مالکیت دولتی و خصوصی میباشد.

1-4-1 اهداف اصلی :

شناخت وضعیت فرهنگ سازمانی در شرکت های ذکر شده

مقایسه فرهنگ سازمانی در این شرکتها

1-4-2 اهداف جزئی :

 


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : سازمان ,فرهنگ ,سازمانی ,مرحله ,افراد ,نامه ,فرهنگ سازمانی ,پایان نامه ,مطالعه تطبیقی ,جامعه پذیری ,تازه استخدام ,فرایند جامعه پذیری ,تطبیقی فرهنگ سازمانی ,مطالعه تطبیقی فرهنگ
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

تولید کننده انواع دستگاه خود پرداز تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط، تابستان 97 شرکت خرید و فروش فلزیاب جویندگان طلا دانستني هاي سلامتي رابط بین زمین و آسمان Kelly متولدین ماه های مختلف سال کد تخفیف تپسی گروه جهادی انصارالمهدی (عج) شهرستان آبادان گروه تولیدی ایمن نورتاب